De foto’s zeggen genoeg

22 oktober 2021 - Aqaba, Jordanië

We ontbijten vroeg en gaan bij het strand liggen. Er staat een briesje dus het is goed uit te houden. Het uitzicht op tankers en bulkcarriers blijft bijzonder. Ik kijk graag naar een enorme Jordaanse vlag hier aan de kust, de vlag is, denk ik iets van 7x2 meter. Die waait heel rustig, het is een mooi gezicht.

EF803D9E-BCCA-468F-8CDE-E30A58A4CAF2

Om 14.00 uur hebben we massages gepland, het deed pijn aan mijn benen en kuiten. Bij Ingo hebben ze z’n rug aangepakt.

AC469B32-2ED6-42D9-9B35-3BB5C18EDA46E39CE90F-0AC0-4A28-92F6-4DB77CF4D3F5B58C6600-5D45-4F83-81DA-1EDB7DEE413A

In de avond gaan we naar de moskee die er van buiten prachtig uitziet. Als we aankomen, is het gebed nog gaande. Je ziet mannen (en vrouwen maar minder) in- en uitlopen. Ik kijk maar een beetje naar de grond. Ik heb 2 sjaals mee, een voor over mijn schouders en armen en een voor over mijn haar. De bewaker zegt dat we er met 10 minuten in mogen. Ik doe al mijn sjaals om, zorg dat mijn nek en decolleté bedekt zijn. Als we binnenkomen, krijg ik een paarse rok, ik snap niet waarom want ik heb al een lange broek aan. En dan trekt de bewaker wat over mijn hoofd waar ik al een sjaal om had. Ik heb even opgezocht hoe zoiets heet: een khimar is een capevormige doek die het hoofd en ook de nek en schouders bedekt. Het gezicht blijft wel volledig vrij. Die dus! Ik krijg het spontaan bloedheet. En het ding stinkt naar uien. Zo ongemakkelijk dit.  We lopen een rondje langs de moskee maar gaan niet naar de gebedsruimte. Ik blijf me ongemakkelijk voelen en kijk maar naar de grond. De foto’s zeggen genoeg!

4D8AF478-822A-4758-912B-668EC027015CB3DA7175-338F-4124-9E74-C32FDA40D924D07C10D2-364E-48F8-87C7-42ED96ED228C

Wat ik overigens nooit heb geweten is dat dadels van een palmboom komen, de straat lag er vol mee!

We eten wat bij een Libanees restaurant. De muhammara van onze ‘Turk’ in Alkmaar net als de fattoush van Wanda vind ik veel lekkerder. Het valt wat tegen. Ik heb één Jordaanse rode wijn (Cabernet Sauvignon) gedronken en die was prima! Ingo was ook enthousiasme over de Sauvignon Blanc. We waren best nieuwsgierig want we hebben beiden nog nooit Jordaanse wijn geprobeerd.

Daarna de tassen ingepakt zodat we morgenochtend voor vertrek naar Madaba nog even van de zon kunnen genieten.

1. Pa en ma:
    22 oktober 2021
    Ja dan kleden wij ons wel een stuk luchtiger. Alvast een goede reis morgen, tot zondag ❤️❤️❤️
  2. Brigitte Rimann:
    Tot zondag!! Zin in.
  3. Rosalie:
    22 oktober 2021
    1 ding is duidelijk: een khimar staat jou niet. Maar goed dat wij altijd jouw gezellige koppie kunnen zien. Die Jordaniërs: ze weten niet wat ze missen!
  4. Brigitte Rimann:
    🥰 lief!
  5. Dagmar Schut:
    22 oktober 2021
    Het flateerd je niet die cape. Maar wat moet moet. Goeie reis morgen😘
  6. Brigitte Rimann:
    23 oktober 2021
    Helemaal eens, dank je wel!
  7. Wanda Kuin:
    23 oktober 2021
    Haha ik hoop snel weer fattoush voor je te kunnen maken bri ❤️
  8. Brigitte Rimann:
    23 oktober 2021
    Die van jou is zo veel lekkerder!! Lijkt me heerlijk.
  9. Marja eelman rimann:
    23 oktober 2021
    Lieve schatten fijne vlucht en veilig thuis komst
    En ikcheb genoten van je verhalen en fotos dikke knuffels van ons ❤💋❤💋❤
  10. Brigitte Rimann:
    24 oktober 2021